Vlotte geesten (vanaf 6 jaar)
Het huisspook heeft in de kelder van de burcht een oud fotoapparaat gevonden. Daarbij heeft hij alles op de gevoelige plaat gezet wat hij bij het rondspoken graag laat verdwijnen… en ook zichzelf natuurlijk. Helaas maakt de betoverde camera veel foto’s in de verkeerde kleur. Soms is de groene fles wit, dan weer blauw. Als hij de foto’s bekijkt, raakt hij zo in de war dat hij niet meer weet wat hij moet wegtoveren. Kun jij hem helpen en het juiste voorwerp noemen of zelfs voor hem laten verdwijnen?
Elke ronde wordt een kaart omgedraaid. De spelers moeten nu zo snel mogelijk het gezochte voorwerp pakken of roepen. Wie dat het snelste doet, krijgt de kaart. Wie wint de meeste kaarten?
Vijf voorwerpen staan in een kring op tafel, zodat iedereen er goed bij kan. Een speler draait de bovenste kaart om. Iedere speler probeert nu zo snel mogelijk het voorwerp van tafel te grijpen dat op deze kaart in de juiste kleur is afgebeeld. Als er op de kaart geen voorwerp in de juiste kleur is afgebeeld, moeten de spelers het voorwerp grijpen dat niet op de kaart is afgebeeld en waarvan de kleur ook niet op de kaart te zien is. Wie als eerste het juiste voorwerp heeft gegrepen, legt als beloning de omgedraaide kaart voor zich op tafel en draait daarna de volgende kaart van de gedekte stapel om.
Wie aan het einde de meeste kaarten heeft, wint het spel.
Wie is de ezel? (vanaf 8 jaar)
Eenvoudig kaartspel voor het hele gezin. Probeer al je kaarten kwijt te raken en blijf niet met de ezel zitten!
De kaarten worden opgedeeld. Als je de ezelkaart hebt, mag je beginnen. Je speelt één of meer kaarten met hetzelfde getal. Daarna mag de volgende speler. Die moet hetzelfde aantal kaarten spelen, maar dan met een hoger getal, of past. Als je de ezelkaart speelt, volgt er een speciale ronde, waarin de speler die de hoogste kaart speelt de kaarten krijgt, inclusief de ezel. De ronde is afgelopen als één van de spelers geen kaarten meer heeft. De spelers die nog wel kaarten hebben, krijgen daar strafpunten voor, waarbij de ezelkaart extra strafpunten waard is.
Wie is de Ezel? is een zeer toegankelijk kaartspel, waarin de spelers elkaar uitermate goed dwars kunnen zitten.
Wizard (vanaf 10 jaar)
Betoverend kaartspel. Voorspel hoeveel slagen je gaat halen. Heb je het goed, dan krijg je bonuspunten. Zo niet, dan gaan er punten van je score af. Naarmate het spel vordert, stijgt de spanning, want je krijgt elke ronde een kaart meer! Wie scoort de meeste punten?
De crew (vanaf 10 jaar)
Astronauten gezocht! In dit spannende kaartspel werken jullie samen zoek naar de mysterieuze 9e planeet. In 50 missies, van makkelijk tot moeilijk, zullen jullie het heelal doorkruisen. Dat lukt alleen als het team goed samenwerkt. De communicatiemogelijkheden zijn beperkt, maar houd je je hoofd erbij, dan moet het lukken om net die ene speler de juiste slag te laten winnen. Succes! Met variant voor 2-spelers.
Silencio (vanaf 12 jaar)
Sssst, stilte!
Speel alle reiskaarten uit je hand en eindig als team met zo min mogelijk strafpunten. Je mag samenwerken, maar er is één probleem… zodra iemand iets zegt, heeft iedereen verloren!
Pocket escape room, In Wonderland (vanaf 12 jaar)
Beleef de ervaring van een escape room in de vorm van een compact kaartspel! In deze editie van Pocket Escape Room moet je uit de magische wereld van Wonderland ontsnappen. Los de puzzels op en ontrafel het verhaal van Alice in Wonderland.